Skip to content Skip to footer
Poniedziałek – Piątek 8:00 – 21:00
ul. Poznańska 82d/51, 60-185 Skórzewo

Regulamin kliniki

Rejestracja Pacjentów : 8:00 – 21:00
Godziny pracy lekarzy: 8:30 – 21.00

Umówienie terminu

  1. Wizytę umawiamy telefonicznie, osobiście oraz mailowo.
  2. Lekarze nie prowadzą teleporad – diagnostyki telefonicznej bez zbadania pacjenta. Wyjątek to informacje dot. przebytego w gabinecie Optimo zabiegu/leczenia.
  3. W celu umówienia pacjenta na ekstrakcję zęba lub leczenie kanałowe konieczna jest kwalifikacja – zdjęcie pantomograficzne, małoobrazkowe lub tomografia komputerowa (cbct). Wyjątek stanowią pacjenci naszej kliniki kierowani przez naszych lekarzy. W szczególnych przypadkach konieczna jest wcześniejsza konsultacja.
  4. W szczególnych przypadkach, lekarz ma prawo odmówić przyjęcia pacjenta oraz rejestracja ma prawo do odmowy zapisania pacjenta.
  5. W przypadku dwukrotnego nie stawienia się na umówioną wizytę bez wcześniejszej informacji, rejestracja ma prawo nie umawiać pacjenta na kolejną wizytę.

Potwierdzanie wizyt

  1. Umówione wizyty potwierdzamy z jednodniowym wyprzedzeniem, bądź w ostatni dzień pracy gabinetu przed świętami, weekendami lub dłuższym zamknięciem.
  2. Rejestracja potwierdza wizyty telefonicznie, w przypadku gdy pacjent nie odbiera wysyła sms. Pacjent jest zobowiązany do odpowiedzi. W wyjątkowych sytuacjach dopuszczalne jest potwierdzenie wizyty mailowo.
  3. W przypadku całkowitego braku kontaktu z pacjentem w godzinach pracy gabinetu rejestracja ma prawo anulować wizytę, informując pacjenta przy tym w formie sms.
  4. W przypadku gdy pacjent nie ma możliwości skorzystania z wizyty, także potwierdzonej, prosimy o jak najszybszy kontakt z rejestracją.
  5. Odwołanie wizyt pozwala na skorzystanie z terminu innym potrzebującym pacjentom – z bólem, awarią lub z listy rezerwowej.
  6. W przypadku pacjentów, którzy wielokrotnie przekładają terminy wizyt lub odwołują je na krótko przed planowanym terminem, Gabinet Optimo zastrzega sobie prawo do pobierania zadatku na rezerwację. Zadatek ten nie podlega zwrotowi w sytuacji kolejnej zmiany terminu lub nieobecności pacjenta bez odpowiednio wcześniejszego powiadomienia, maksymalnie 24h przed wizytą. Wysokość zadatku oraz zasady jego wpłaty i rozliczenia są ustalane indywidualnie.

Pierwsza wizyta

  1. Standardowy czas wizyty konsultacyjnej lub przeglądu stomatologicznego wynosi 30 minut. W przypadku pierwszej wizyty rozpoczynającej leczenie przewidziano 60 minut. Wyjątek stanowią wizyty obejmujące leczenie kanałowe lub zabieg chirurgiczny, które wymagają wcześniejszej kwalifikacji – czas trwania procedury ustala lekarz wykonujący zabieg.

  2. Przed pierwszą wizytą należy pojawić się w gabinecie 10 min wcześniej w celu uzupełnienia dokumentacji medycznej.
  3. Obowiązkowo przed wizytą pacjent musi zapoznać się oraz podpisać zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz rodo. Obowiązkiem pacjenta jest również podanych danych osobowych tj. imię, nazwisko, data urodzenia, pesel oraz telefon kontaktowy.
  4. Na pierwszej wizycie lekarz ustala dalszy plan leczenia i wyznacza odpowiednie wizyty.
  5. W wielu przypadkach w celach poprawnej diagnozy konieczne jest wykonanie rentgenodiagnostyki – zdjęcie pantomograficzne, małoobrazkowe lub tomografia komputerowa (CBCT).
  6. PACJENTKI W CIĄZY SĄ ZOBOWIĄZANE O POINFORMOWANIU LEKARZA O TYM FAKCIE NA POCZĄTKU WIZYTY, SZCZEGÓLNIE PRZED WYKONANIEM RENTGENODIAGNOSTYKI
Kolejności przyjmowania pacjentów:
  1. Pierwszeństwo ma zawsze pacjent umówiony na wizytę.
  2. Dokładamy wszelkich starań by pacjentów przyjąć bez opóźnień. W miarę możliwości recepcja informuje o ewentualnych opóźnieniach pacjentów w poczekalni, w szczególnych przypadkach wykonując telefon (sms) do pacjenta z wyprzedzeniem czasowym.
  3. Wykonywane zabiegi mogą ulec wydłużeniu ze względu na powstałe w trakcie komplikacje, których nie jesteśmy w stanie przewidzieć.
  4. Prosimy o rezerwowanie wizyty z odpowiednim zapasem czasowym oraz o wyrozumiałość w przypadku większych opóźnień.

Spóźnienie na wizytę:

  1. Ze względu na ilość osób oczekujących na wizytę stomatologiczną, staramy się optymalnie zaplanować czas Państwa wizyty. Spóźnienie ze strony pacjenta często uniemożliwia wykonanie zabiegu lub planowanego leczenia.
  2. Każdorazowo prosimy o kontakt z rejestracją i przekazanie informacji o spóźnieniu.
  3. Spóźnienie dłuższe niż 15 min traktujemy jako rezygnację z wizyty.
  4. Lekarz oraz higienistka ma prawo odmówić leczenia w momencie gdy uzna, że nie zdąży wykonać leczenia.

Pacjenci bólowi

  1. Pacjentów bólowych umawiamy na pierwszy możliwy wolny termin do specjalisty.
  2. Pierwszeństwo przyjęcia mają osoby, które są naszymi pacjentami.
  3. Wizyty bólowe mają na celu szybką pomoc, zabezpieczenie zęba by uśmierzyć ból. Nie zawsze czas takiej wizyty pozwala na przeprowadzenie pełnego leczenia.
  4. Pacjenci po zabiegach chirurgicznych w przypadku bólu umawiani są w tym samym dniu, po wcześniejszym ustaleniu przybliżonej godziny wizyty telefonicznie.

System płatności

  1. Formy płatności: gotówka lub karta. Po ewentualnym ustaleniu z lekarzem w przypadku większych kwot dostępny jest również przelew na konto – wyłącznie dla naszych stałych pacjentów.
  2. Na stronie internetowej przedstawione są poglądowe ceny świadczeń przeprowadzanych w Gabinecie Optimo.
  3. Pełen cennik jest dostępny w rejestracji Gabinetu Optimo
  4. Ceny mogą ulec zmianie (w wyznaczonych widełkach cenowych) po indywidualnej wycenie przez lekarza
  5. Przy rozpoczęciu leczenia protetycznego pobierana jest opłata wysokości min. 30% całej kwoty. Resztę kwoty uiszcza pacjent po ostatecznym oddaniu pracy.
  6. W szczególnych przypadkach, szczególnie zabiegach chirurgicznych pobierana jest częściowa wpłata przed zabiegiem, w celu zamówienia indywidualnie dobranych materiałów dla pacjenta.
  7. Plan leczenia i kosztorys jest zawsze precyzyjnie dopracowany przez naszych lekarzy, może on jednak ulec zmianie w następstwie nieprzewidzianych sytuacji powstałych poprzez ewentualne komplikacje oraz złożoność procesu leczenia. O każdych zmianach pacjent zostanie poinformowany tak szybko jak to jest możliwe.
  8. Plan leczenia i kosztów ważny jest przez 3 miesiące od przedstawienia go pacjentowi.
  9. W celu niejasności związanych z kosztami prosimy jak najszybciej zgłosić swoje wątpliwości lekarzowi planującemu leczenie.

Leczenie dzieci i nieletnich

  1. W gabinecie Stomatologicznym przyjmujemy pacjentów w każdym wieku.
  2. Lekarze pedodonci z wielką empatią postarają się pomóc i wykonać leczenie
  3. W przypadku braku współpracy ze strony dziecka oraz rodziców /opiekunów lekarze mogą odmówić leczenia oraz skierować do placówek, które stosują inne sposoby leczenia (sedacja lub znieczulenie ogólne – narkoza)

Warunki pozostawiania odzieży i rzeczy osobistych w poczekalni

  1. Gabinet Stomatologiczny Optimo nie odpowiada za rzeczy pozostawione w poczekalni.
  2. Pacjent ma prawo zabrać cenne rzeczy do gabinetu.
  3. W rejestracji nie ma możliwości przechowywania bagażu czy rzeczy wielkogabarytowych
  4. Przed gabinetem znajduje się stojak na rowery. Nie ma możliwości przechowywania rowerów, hulajnogi i itp. na terenie gabinetu.
Parking dla pacjentów
  1. Parking dla pacjentów znajduję się niedaleko gabinetu – przy sklepie spożywczym „Żabka”
  2. Personel gabinetu nie odpowiada za dostępność miejsc.
  3. Nie prowadzimy monitoringu miejsc parkingowych.
  4. Należy wziąć pod uwagę ramy czasowe wizyty, aby mieć czas na znalezienie wolnego miejsca w pobliżu gabinetu.

Regulamin Gabinetu Stomatologicznego obowiązuje od dnia 1.03.2025.
Przystąpienie do leczenia  w naszej Klinice oznacza akceptację powyższego Regulaminu.